Інфографіка

     Одиним із сучасних інструментів візуалізації навчального матеріалу є інфографіка. Дана форма представлення інформації допомагає пояснити складні поняття на простій і зрозумілій мові, виявити та зрозуміти зв’язки елементів будь-якої системи. Вона може покращити сприйняття інформації, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості зорової системи людини бачити моделі і тенденції. 
    Процес створення інфографіки можна розглядати як візуалізацію даних, створення інформаційних схем та моделей подання інформації. 
Існує три типи інфографіки: 
  • статична – слайд без анімованих елементів; 
  • інтерактивна – містить анімовані елементи, користувачі можуть взаємодіяти з динамічними даними; 
  • відеоінфографіка – короткий відеоряд, який поєднує образи даних, ілюстрації та динамічний текст. 
    Інфографіка як один з методів візуалізації навчального матеріалу може використовуватися під час практичних робіт, на лекціях та практичних заняттях для створення проблемних ситуацій і організації ефективної пошукової діяльності. 
    Інфографіка, або інформаційна графіка, – це спосіб подання ключової інформації за допомогою яскравих та змістовних схематичних зображень. Використання такого інструменту дозволяє перетворити складний текст чи цифри на яскраву графіку з акцентами на ключовому змісті, що допомагає зробити будь-яку інформацію більш доступною. Це, у свою чергу, дозволяє легше її запам'ятати.  Використання інфографіки доречне на будь-якому уроці – яскрава графіка завжди подобається учням і сприймається легше, аніж звичайний текст чи формули! 
    Інфографіку можна зробити, використовуючи спеціальні онлайн-платформи. 
    Canva – онлайн-платформа для створення інфографіки з можливістю використання значної кількості дизайнерських шаблонів та мультимовним інтерфейсом. 
    Venngage – англомовний онлайн-конструктор для створення інфографіки за допомогою готових шаблонів. Функціонально ця платформа схожа на Canva. Однак більшість опцій платні, безкоштовно ділитися готовими проектами можна лише у соціальних мережах. 
    Piktochart – онлайн-конструктор, за допомогою якого кожен може створювати ефективну інфографіку, навіть не маючи спеціальних дизайнерських навичок. 
    Visme – сервіс для створення інфографіки, онлайн-презентацій, анімацій, анімованих банерів та іншого візуального контенту. 
    Інфографіка дозволяє дати можливість учням попрацювати з інформацією та засвоїти її через домінуючий тип інтелекту. Вона виступає вже не просто як інструмент індивідуалізації навчання, а як багатофункціональний інструмент, область застосування якого в освіті може бути досить широкою: урок, проект, дослідницька діяльність, самоосвіта. Процес роботи з нею задіює всі рівні мислення. Учень, провівши власне дослідження з теми, аналізує матеріал, виділяє акценти і самостійно створює інфографіку. Робота над нею сприяє більш ретельному вивченню матеріалу, розвиває критичне мислення. З допомогою окремих сервісів працювати над інфографікою можна колективно або самостійно, що дозволяє формувати в учнів навички роботи в команді. 
Переваги інфографіки: 
 наочність, 
 яскравість, 
 інтерактивність, 
 лаконічність, 
 організованість, 
 зручність, 
 технологічність, 
 структурованість подачі інформації. 
    Інфографіку можна використовувати для актуалізації опорних знань. Наприклад, повторити основні поняття за допомогою карти знань. Крім того, її можна використати під час пояснення нової теми. Навчальний матеріал, представлений у компактному та яскравому вигляді, більше зацікавить учнів, ніж при звичайній розповіді або конспектуванні. При систематизації та закріпленні знань можна використати стрічки часу або різноманітні графіки. Також можна запропонувати учням в якості контрольної роботи створити яскраву графіку, у якій би відображувались основні поняття теми, що активізує їх пізнавальний інтерес. Таким чином, контроль перетвориться з «покарання» на цікаву гру.  
    Отже, інфографіка може бути ефективним засобом мотивації навчальнопізнавальної діяльності учнів, відмінною опорою як викладачу в процесі проведення заняття, так і учням у процесі самонавчання. Використання інфографіки у навчально-виховному процесі сприятиме кращому сприйняттю матеріалу, підвищенню ефективності самостійної роботи, формуванню практичних умінь й навичок опрацювання різноформатної інформації, надає можливість учням бачити результат праці.

Правила поведінки під час землетрусу (приклади інфографіки створені учнями 6-их класів)

Немає коментарів:

Дописати коментар