№
|
Презен тація
|
Відео
|
Інше
|
Зміст уроку
|
КОРИГУЮЧЕ НАВЧАННЯ (2 години)
|
1
|
|
|
|
Населення України та світу. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД №
20).
|
2
|
|
|
|
Природа та населеннясвогоадміністративногорегіону. Діагностична робота.
|
3
|
|
|
|
Об’єкт
вивчення економічної географії. Взаємодія господарства і природи в
географічному середовищі. Економічна географія в системі географічних наук.
|
Розділ І. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (7
годин)
|
Тема 1.НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА2 години)
|
4
|
|
|
|
Національна
економіка.Секторальна
модель економіки країни. Практична
робота №1. Аналіз
секторальної моделі економіки.
|
5
|
|
|
|
Чинники
розміщення виробництва.Форми
просторової організації національної економіки.
|
Тема 2. СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (5
годин)
|
6
|
|
|
|
Світове
господарство та міжнародний поділ праці.
|
7
|
|
|
|
Типи
економічних систем.
|
8
|
|
|
|
Типізація
країн світу за рівнем економічного розвитку. Практична робота №2 (оцінювана).Позначення на контурній карті країн
«Великої двадцятки» (С-20) і визначення їх місця в сучасній, типізації країн
за рівнем економічного розвитку.
|
9
|
|
|
|
Сучасне
світове господарство.
|
10
|
|
|
|
Транснаціональні
корпорації (ТНК) та їх вплив на функціонування міжнародної економіки. Узагальненнязнаньучнів
за темами «Вступ» та «Національнаекономіка і світовегосподарство».
|
Розділ II. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР
ГОСПОДАРСТВА (10 годин)
|
Тема 1. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО (5
годин)
|
11
|
|
|
|
Сільське
господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини. Складники сільського
господарства. Роль природних чинників (земельних та
агрокліматичних ресурсів) у розвитку й розміщенні аграрного виробництва.
Землезабезпеченість.
|
12
|
|
|
|
Сільське
господарство України. Структура
сільськогосподарських угідь в Україні. Розміщення в Україні
виробництва зернових і технічних
культур, картоплярства, овочівництва, баштанництва, виноградарства.
|
13
|
|
|
|
Розвиток кормової бази
тваринництва. Структура та
розміщення тваринництва. Зональна
спеціалізація сільського господарства України. Гірські та приміські
сільськогосподарські райони.Сільське господарство у своєму регіоні.
|
14
|
|
|
|
Сільське
господарство світу. Географія основних зернових і технічних культур та
виробництва продукції тваринництва. Зональність світового сільського
господарства. Найбільші
країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції.
|
15
|
|
|
|
Практична робота №3 (оцінювана).
Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й
тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. Узагальнення
знань учнів за темою «Сільське господарство».
|
Тема 2. ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО (1 година)
|
16
|
|
|
|
Лісове господарство. Основні лісові пояси
світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні.
|
Тема 3. ВИДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ (4 години)
|
17
|
|
|
|
Класифікація
мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн
мінеральними ресурсами.
|
18
|
|
|
|
Видобування вугілля,
нафти і природного газу. Основні й перспективні райони видобування в Україні.
Шляхи покриття дефіциту палива в Україні. Практична робота №4 (оцінювана).Позначення
на контурній карті найбільших басейнів видобутку кам’яного вугілля, нафти і
природного газу. Дослідження.
Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і
природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів.
|
19
|
|
|
|
Видобування
металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Розвиток і розміщення
виробництв з видобутку залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ
руд кольорових металів в Україні.
|
20
|
|
|
|
Видобування
інших видів природної сировини: значення, особливості розміщення виробництв з видобутку кам’яної і калійної солей, фосфоритів, каоліну
в країнах світу. Підприємства видобувної промисловості свого регіону. Узагальненнязнаньучнів за темами «Лісовегосподарство» та
«Видобувнапромисловість».
|
Розділ
ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (17
годин)
|
Тема 1. ВИРОБНИЦТВО ТА ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ (3 години)
|
21
|
|
|
|
Значення
електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення.
Паливно-енергетичний баланс. Електроенергетика України. Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС,
ЛЕП. Використання відновлюваних джерел енергії. Підприємства
електроенергетики свого регіону.
|
22
|
|
|
|
Електроенергетика
світу. Найбільші
країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. Відмінності в
структурі виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в
країнах світу.
|
23
|
|
|
|
Практична робота№5.1. Позначення на контурній карті України
найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. Практична робота№5.2. Побудова та аналіз діаграм виробництва
електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та
світу.
|
Тема 2. МЕТАЛУРГІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО (4 години)
|
24
|
|
|
|
Значення металургійного
виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі.
Комбінування в чорній металургії. Сучасні чинники розміщення підприємств
чорної металургії. Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні. Практична
робота №6
(оцінювана).Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів
виробництва чорних металів в Україні.
|
25
|
|
|
|
Кольорова
металургія. Особливості технології виробництва та чинники розміщення
підприємств з виплавки міді, алюмінію, титану. Основні центри виробництва
кольорових металів в Україні.
|
26
|
|
|
|
Металургійне виробництво світу. Найбільші
країни-виробники та країни-споживачі чорних металів. Сучасні тенденції
розміщення виробництв чавуну, сталі, прокату. Найбільші країни-виробники та
країни-споживачі кольорових металів у світі.
|
27
|
|
|
|
Контрольна
робота № 1.
|
Тема 3. ХІМІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО. ВИРОБНИЦТВО ДЕРЕВИНИ, ПАПЕРУ (3 години)
|
28
|
|
|
|
Значення та особливості
технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв
хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів.
|
29
|
|
|
|
Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної
продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив,
полімерів, ліків.
|
30
|
|
|
|
Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники
розміщення підприємств.Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі
країни-виробники деревини та паперу. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво та постачання
електроенергії», «Металургійне виробництво» та «Хімічне виробництво.
Виробництво деревини та паперу».
|
Тема 4. ВИРОБНИЦТВО МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ (3
години)
|
31
|
|
|
|
Роль
машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники
їхнього розміщення. Спеціалізація та кооперування в машинобудуванні.
|
32
|
|
|
|
Машинобудування в Україні. Найбільші центри. Підприємства машинобудування свого регіону. Практична робота
№7. Позначення на
контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення
чинників їх розміщення.
|
33
|
|
|
|
Машинобудування світу.
Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем
розвитку машинобудування. Найбільші країни-виробники літаків, легкових автомобілів, морських
суден, верстатів, комп’ютерів, робототехніки. Інструктаж
з БЖД (інструкція з БЖД № 20).
|
Тема 5. ВИРОБНИЦТВО
ТКАНИН, ОДЯГУ, ВЗУТТЯ (2 години)
|
34
|
|
|
|
Особливості
виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини
різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. Чинники та центри розміщення
виробництва в Україні. Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин,
одягу та взуття. Дослідження. Малі і
середні міста України – центри швейного виробництва
|
35
|
|
|
|
Народні промисли в Україні.
|
Тема 6. ВИРОБНИЦТВО
ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, НАПОЇВ (2 години)
|
36
|
|
|
|
Чинники
розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в
Україні. Особливості технологій та чинники
розміщення підприємств. Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Дослідження. Українські та імпортні продукти в
споживчому кошику вашої родини
|
37
|
|
|
|
Виробництво продуктів харчування в світі. Традиційні виробництва
харчових продуктів окремих країн світу. Дослідження.Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво машин та устаткування»,
«Виробництво тканин, одягу, взуття» та «Виробництво харчових продуктів,
напоїв».
|
Розділ IV. ТРЕТИННИЙ
СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА
(11 годин)
|
Тема 1. ТРАНСПОРТ (3 години)
|
38
|
|
|
|
Транспорт, його роль у національній
економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні
переваги й недоліки. Дослідження. Міські види транспорту свого обласного
центру
|
39
|
|
|
|
Транспорт
України. Залізничний транспорт – основний вид транспорту України.
Найважливіші автомагістралі України. Водні шляхи, найбільші морські та
річкові порти України. Повітряний транспорт. Транспортні вузли. Міжнародні
транспортні коридори на території України.
|
40
|
|
|
|
Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі
залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на
розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки
світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні
транспортні коридори.
|
Тема 2.
ТОРГІВЛЯ (2 години)
|
41
|
|
|
|
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі.
Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура
експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної
торгівлі в населених пунктах, регіонах.
|
42
|
|
|
|
Світовий ринок товарів і послуг. Основні
напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі (СОТ),
Європейський Союз, НАФТА, АСЕАН.
|
Тема 3. ТУРИЗМ (2 години)
|
43
|
|
|
|
Туризм як
складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в
регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості
природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової
спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.
|
44
|
|
|
|
Міжнародний туризм. Основні туристичні
регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини
ЮНЕСКО. Узагальнення знань учнів за темами «Транспорт»,
«Торгівля» та «Туризм».
|
Тема 4. НАУКОВА
ДІЯЛЬНІСТЬ. ОСВІТА. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я (1 година)
|
45
|
|
|
|
Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової
й освітньої діяльності. Джерела
фінансування науки й освіти. Форми просторової організації наукових
досліджень та освіти: технополіси.Найвідоміші наукові центри у світі та
Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри
охорони здоров’я в Україні та світі.
|
Тема 5. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. КОМП’ЮТЕРНЕ
ПРОГРАМУВАННЯ (3 години)
|
46
|
ПР
|
|
|
Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив
глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості
розміщення фінансових установ в Україні.
|
47
|
|
|
|
Аутсорсинг, його переваги. Аутсорсинг
інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). Країни-лідери на світовому ринку
програмування та аутсорсингу.
|
48
|
|
|
|
Контрольна робота №2.
|
Розділ V. ГЛОБАЛЬНІ
ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (3 години)
|
49
|
|
|
|
Поняття
про глобальніпроблемилюдства, причини їхвиникнення. Проблема війни і миру.
Проблема тероризму. Екологічна проблема.
|
50
|
|
|
|
Глобальні
проблеми людства: сировинна та енергетична, демографічна, продовольча,
подолання відсталості країн, що розвиваються.
|
51
|
|
|
|
Україна та
глобальні проблеми людства. Взаємозв’язок глобальних проблем. Сталий
розвиток. Дослідження. Прояв глобальних проблем у своєму
регіоні. Узагальнення знань учнів за розділами «Третинний
сектор господарства» та розділом «Глобальні проблеми людства».
|
52
|
|
|
|
Узагальнення матеріалу за курс «Україна і світове господарство».
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар